Tom Tailor – otwórz swój sklep dzięki franczyzie
Planując współpracę franczyzową w zakresie branży odzieżowej (takiej jak na przykład Tom Tailor franczyza), trzeba wybrać taką lokalizację, w otoczeniu której nie będzie zagrażać nam żadne znacząca konkurencja. Wymaga to zatem rozeznania, analizy rynku jeszcze przed rozpoczęciem prowadzenia biznesu.
Mając już wybraną ofertę, franczyzodawcę, lokal w dogodnej lokalizacji – podpisujemy umowę franczyzową. Po niej następuje czas na stworzenie biznesplanu. A to nie takie łatwe! Biznesplan to jeden z najbardziej kluczowych kroków, dlatego lepiej poświęcić nieco więcej czasu na stworzenie solidnego dokumentu obejmującego wszystkie niezbędne podstawy. Dobrą wiadomością jest to, że niektórzy franczyzodawcy w ramach współpracy przekazują nam gotowy i sprawdzony biznesplan.
W tego typu dokumencie niezbędne będą takie części jak: streszczenie o tym, czym jest nasza firma i w jaki sposób się wyróżnia; jej opis z problemem, na który jest rozwiązaniem oraz z opisem grupą odbiorców; z analizą rynku. Do tego ważne jest dołączenie planu zarządzania firmą zawierającego strukturę biznesu, ofertę marki (jej produkty i usługi), a także informacje o tym, w jaki sposób opłacimy opłaty franczyzowe i koszty wymagane do otwarcia lokalu czy rozpoczęcia sprzedaży. Do tego potrzebne będą prognozy finansowe na najbliższe pięć lat oraz plany sprzedażowe i marketingowe.
Kolejnym ważnym krokiem prowadzącym do otwarcia własnego biznesu (nawet w postaci franczyzy) jest stworzenie podmiotu gospodarczego. Należy określić rodzaj tworzonej przez nas firmy – a to może w głównej mierze zależeć od franczyzodawcy, z którym zamierzamy współpracować. Może on wymagać Sp. z o.o. lub na przykład korporacji. A czym się różnią? Spółka z o.o. chroni nasz osobisty majątek przed odpowiedzialnością, natomiast korporacja jest strukturą podatkową. Poza nimi wybrać też można jednoosobową działalność gospodarczą, ale taki wybór może niestety spowodować, że dom i inne nasze aktywa stają się zagrożone.
Ostatnim krokiem w zakładaniu własnego biznesu jest znalezienie najlepszej lokalizacji dla lokalu franczyzowego. Przy działalności w Internecie sprawa jest banalnie prosta – lokalizacją będzie strona internetowa lub kanały social media. Czasem przedsiębiorcy, mimo działań w sieci decydują się też na przestrzeń biurową – jej lokalizacja nie jest wówczas jednak aż tak istotna. Jeśli jednak powodzenie naszego biznesu w dużej mierze zależy od lokalizacji (bo prowadzimy na przykład butik z odzieżą), fizyczny lokal jest niezbędny, a jego umiejscowienie determinuje powodzenie całego przedsięwzięcia. Wówczas należy porównać dostępne miejsca, aby znaleźć niedrogie, ale takie, które jednocześnie zapewni łatwy dostęp i satysfakcjonujący ruch.
Najnowsze komentarze